Heren Loebas bvba

Steenvoordelaan 19

9050 Gent

0496 78 54 10

Heren Loebas creates visual stories that are so creative that people want to see them.

Blijf op de hoogte

Week van de opvoeding

/ EXPOO

campaignvideo / storytelling / art direction / concept

Volg je
buikgevoel


Slechts 27 procent van de gezinnen eet samen, terwijl dit net hét moment is waarop er nog eens gezellig kan bijgepraat worden. Heren Loebas bracht dit belangrijk familiemoment opnieuw onder de aandacht met een verrassende campagne. Het einddoel? Een gezellige table d’amis!

Creatieve briefing

In samenwerking met Expoo, Expertisecentrum Opvoedingsondersteuning werkten we een concept uit rond het thema van de ‘Week van de Opvoeding’: Opvoeden is samen lachen, huilen, praten, eten. Samen met productiehuis DSD Imaging werkten we aan een smaakmakende campagnevideo, die massaal verspreid werd via social media en ook de nationale pers haalde.

Achter de schermen

De campagnefilm ‘Wat als een gewone tafel iets bijzonders wordt’ bracht de hoofdrolspelers duidelijk in beeld: de tafel als plek waar gezinnen elkaar opnieuw ontmoeten, waar emoties gedeeld worden en waar iedereen zichzelf kan/mag zijn.

Tijdens een kort sociaal experiment vroegen we alle gezinsleden individueel naar kleine geheimpjes of zaken die ze elkaar niet goed durfden te vertellen. Na het gesprek werd hen een gedeelde maaltijd aangeboden in de woonkamer. Ze wisten echter niet dat hun antwoorden subtiel verwerkt waren in de tafelopstelling.

Op die manier gaf de tafel de ‘geheimen’ hap na hap prijs. Het gedeelde moment was meteen ook dé gelegenheid om erover te praten en ze dichter bij elkaar te laten komen.

Winning team

DSD imaging / productiehuis

Laat ons jouw verhaal vormgeven

Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!

Contacteer ons