Al sinds de middeleeuwen dwingen de Vlaamse Meesters internationaal bewondering af. Ze trokken de wijde wereld in als de beste ambassadeurs van onze Vlaamse cultuur en zijn nog steeds een rijke bron van inspiratie voor de Vlaamse hedendaagse kunst, gastronomie, dans.... Een fijn samenspel tussen heden en verleden, meesters en heren!
Creatieve briefing
Van 2018 tot 2020 zal Vlaanderen in de kijker gezet worden als dé bakermat van de Vlaamse Meesters. Het ideale moment om hun reputatie en die van hun ‘thuisterrein’ te verzilveren. Heren Loebas gaf vorm aan de verschillende uitingen van deze meesterlijke campagne, met onder andere een campagnevideo, 3 campagnebeelden, 6 storytellingsbeelden en een brandbible.
Achter de schermen
Vlaanderen en haar meesters hebben zoveel meer te bieden dan een blik op de gekende topwerken. Het gaat om de totaalbeleving, in de streek die zij thuis noemden. Toeristen kunnen ook rondwandelen in het huis waar Rubens leefde, beleven het mysterie rond het Lam Gods in Gent, enz.
Tijdens deze ontdekkingsreis komen ze ook in aanraking met de hedendaagse makers en meesters. Denk maar aan chocolatiers, brouwers, muzikanten… Het spanningsveld tussen deze verschillende vormen van vakmanschap werd de rode draad doorheen de internationale campagne.
Video
In de flitsende, kleurrijke campagnevideo wisselen kunst en eigentijdse interpretaties elkaar in sneltempo af. Een voorproefje dat pers en trade warm maakt om Vlaanderen naar voor te schuiven als ultieme kunstbestemming en om potentiële toeristen te overtuigen van de Vlaamse troeven. De teaser werd gelanceerd op het Flanders - Brussels Travel Forum 2016 en is intussen verspreid over meer dan 30 landen.
Stijn & Peter‘Het is al te gemakkelijk om in toeristische clichés te verzeilen. State of The Art is niet voor niets de slogan van Vlaanderen.'
Campagnebeelden
De steden Gent, Brussel en Antwerpen worden in de kijker gezet als de heimat van respectievelijk Van Eyck, Brueghel en Rubens. Op de gestileerde grafische posters smelten de belangrijkste kunstwerken visueel samen met de belangrijkste gebouwen van de stad.
Storytellingsbeelden
In de storytellingsbeelden zie je een herinterpretatie van één van de meest gekende werken van onze meesters, gelinkt aan een Vlaamse specialiteit of hedendaags Vlaams meesterschap - van chocolade en bier tot dansen en wielrennen.
Brandbible
Heren loebas werkte een volledig huisstijlhandboek uit, dat als basis zal dienen voor alle communicatie rond Vlaamse Meesters gedurende de komende drie jaar. Deze bundel van 75 pagina’s vertelt het verhaal van de Vlaamse Meesters en biedt een visuele houvast voor alle communicatiekanalen.
Stijn & Peter'De video straalt het vakmanschap van onze nieuwe en oude meesters uit. We willen de trots van Vlaanderen aanwakkeren en het brave imago aan de kant schuiven.’
Winning team
Earlybirds Films / productiehuis
Jimmy Kets / fotografie
Lien De Ruyck / copywriting
Aude Dewerchin Halkett / copywriting
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons