Als ware troubadours trokken Joris en Dominique België drie seizoenen rond met hun mobiele radiostudio en raakten ze week na week een gevoelige snaar bij heel wat kijkers. Zelfs een dagvaarding van de enige echte Lady Gaga hield hen niet tegen om hun spraakmakend programma voor Canvas verder te zetten. En het logo? Dat herkent iedereen ondertussen wel!
Creatieve briefing
Canvas werkte aan een programma waarbij twee presentatoren ons land doortrekken op zoek naar mooie en ontroerende verhalen. Eenmaal ter plaatse zouden ze er hun kamp - lees: caravan - optrekken en nodigden ze de buurt uit een plaatje aan te vragen in ruil voor een losse babbel. Radio Gaga kwam bij Heren Loebas aankloppen voor de visuele storytelling van het programma. Op ons lijf geschreven!
Achter de schermen
De piratenzenders uit de jaren 70 werden het uitgangspunt voor het logo. Net zoals Joris & Dominique wilden we het geheel graag zo luchtig mogelijk houden. We gingen op zoek naar de positieve noot, naast de lach en traan van degene achter de micro. Een creatief proces met een ‘fout’, kleurrijk, seventies-style logo als eindresultaat. Met een look & feel die perfect aansluit bij de caravan waarin het olijke duo wekenlang vertoeft. Gaga!
Het format van het programma slaat echter goed aan. Zo is het ook te zien is zowel Nederland als Spanje. En jawel, ook daar wordt het oorspronkelijke logo gebruikt!
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons