Heren Loebas bvba

Steenvoordelaan 19

9050 Gent

0496 78 54 10

Heren Loebas creates visual stories that are so creative that people want to see them.

Blijf op de hoogte

#LGBT+ on sale

/ WelJongNietHetero

art direction / concept / graphic design / storytelling

Volg je
buikgevoel


Reclamemakers verkopen ons het perfecte leven met in de hoofdrol het gelukkige feel good gezin. Helaas duiken er zelden holebi's of transgenders op in deze ideale wereld. Nochtans zitten heel wat jongeren op subtiele rolmodellen als deze te wachten. Een ideaal vertrekpunt voor de advertentie voor De Standaard Solidariteitsprijs en de actie op de Meir voor Wel Jong Niet Hetero.

Creatieve briefing

De roep van jongeren naar rolmodellen is groter dan ooit. Iemand hebben om naar op te kijken, die dezelfde situaties meemaakt als jezelf en een veilig, geborgen gevoel opwekt, maakt een wereld van verschil. Rolmodellen voor holebi’s die de weg tonen? Het is een vertrekpunt waar wij, als maatschappij, een significant aandeel in hebben.

In soaps en films zien we soms ambassadeurs, maar in onze Belgische reclamesector moet je al heel hard zoeken om een voorbeeld te vinden. Daarom leek het ons tijd om hier eindelijk verandering in te brengen. De Standaard Solidariteitsprijs was hiervoor een uitgelezen kans. 

Achter de schermen

Met de advertentie richten we een duidelijke oproep naar onze collega-reclamemakers: denk wat dieper na over de personen die jullie casten voor campagnes. Laat eens subtiel (of minder subtiel …)  holebi’s en transgenders aan het woord. En niet te vergeten, publieke figuren, artiesten, sporters, kunstenaars, politici, ...: durf een LGBT-rolmodel te zijn, zodat iedereen simpelweg zichzelf kan zijn. Daarom plaatsen we de LGBT modellen in afslag, om hen zo meer kansen te geven om media-aandacht te krijgen. 

Daar eindigt het verhaal echter niet. We trekken het open en gaan actief op zoek naar rolmodellen van aller aard: bekende Vlamingen, zowel homoseksueel als heteroseksueel, maar ook onbekende Vlamingen. Mensen met het hart op de juiste plaats en heel veel sympathie voor de LGBT+ gemeenschap. Ze konden terecht op de Meir in Antwerpen (aan de etalage van Peek & Cloppenburg) om zo hun stem extra kracht bij te zetten. 


De campagne kreeg bovendien heel wat extra media-aandacht, zoals VRT NWS, Radio 2, Metro, ZIZO magazine, etc...

Winning team

Lien De Ruyck / copywriting

Laat ons jouw verhaal vormgeven

Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!

Contacteer ons