De Boekenbeurs is niet meer... Maar niet getreurd, want vanaf nu is er Lees! Het boekenfestival, met een compleet vernieuwde look & feel en klaar voor elk soort lezer!
Creatieve briefing
De Boekenbeurs was een jaarlijkse traditie, een vaste waarde in het literair landschap. Daarom besliste Easyfairs dat deze traditie niet mocht verloren gaan. Ze zetten hun schouders achter de organisatie van dit 'festival' en zetten zo de toon voor een nieuw, toonaangevend boek-event - en zoveel meer, want lezen gaat over veel meer dan enkel een gedrukt boek....
Bij een festival hoort natuurlijk een opvallende branding die de juiste sfeer kan overbrengen en die aansluit bij de doelgroep. Een uitdaging die we maar al te graag aangingen!
Achter de schermen
Met het campagnebeeld voor Lees! Het boekenfestival willen we de toon zetten voor de komende jaren. Het campagnebeeld bestaat dan ook uit verschillende gelaagdheden.
Eerst en vooral willen we de bezoeker van het festival, en alle naarstige lezers, meenemen in een droomwereld, net zoals dat gebeurt in de verhalen die ze lezen. Lezen is bovendien een zeer breed begrip. Het kan gaan van romans en poëzie, over reisboeken en kookboeken, tot strips en graphic novels. Dit kan je bovendien doen in een boek, op een smartphone of een e-reader. Daarom ligt de nadruk expliciet op lezen en niet het medium 'boek'.
Dynamisch campagnebeeld
Het campagnebeeld is daarnaast ook dynamisch opgebouwd: de letters passen zich telkens aan aan het beschikbare oppervlak. Op die manier ziet elke variant van het campagnebeeld er anders uit, waarmee we de diversiteit van de lezers willen benadrukken. Bovendien was het ook een reden temeer om het campagnebeeld ook tot leven te wekken met behulp van wat motion design.
Winning team
Letterlik / motion design
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons