NVAO, de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie lanceert met haar nieuwe website het sluitstuk van de volledige rebranding van de organisatie. Daarmee zit de organisatie in een nieuw jasje en is ze klaar voor het digitale tijdperk.
Van strategie tot uitwerking
Begin 2018 startte het rebrandingstraject voor NVAO. De organisatie wilde zich op een nieuwe manier gaan profileren en was hiervoor op zoek naar de juiste positionering en bijhorende visuele stijl. Na een creatieve pitch werd ervoor gekozen om met Heren Loebas in zee te gaan.
In de eerste fase werd de basis gelegd voor de strategie, waarbij zowel het archetype als de persona's bepaald werden. Deze werden later omgezet in een visuele stijl die deze karaktereigenschappen en visie volledig ondersteunen. Zo kreeg de organisatie een menselijker karakter aangemeten om zo de verstandhouding met de hogere onderwijsinstellingen enerzijds in stand te houden en anderzijds te optimaliseren.
Nieuwe website
In september 2018 werd de vernieuwde huisstijl reeds gelanceerd, die intussen met veel enthousiasme is onthaald. Er ontbrak echter nog één onderdeel, namelijk de website. Dit huzarenstukje kwam tot stand dankzij de hulp van webbureau Code d'Or. Door de communicatie met enerzijds Nederlandse en anderzijds Vlaamse online databanken, vergde de website heel wat techniciteit. Het nieuwe jaar werd goed ingezet en met de lancering van de nieuwe website, is meteen ook het sluitstuk voor deze rebranding de wereld ingestuurd. Zo is de organisatie niet alleen op visuele stijl, maar ook op online vlak volledig klaar voor de toekomst!
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons