Iedereen kent de Oxfam-Wereldwinkels. Nog te weinig mensen staan stil bij wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt. De imagocampagne van 2019 brengt hier verandering in.
World Fairtrade Day
Als deel van de imagocampagne werd op 11 mei (World Fairtrade Day) naast de affiche ook de campagnevideo gelanceerd. De boodschap van de poster en de video sluiten naadloos bij elkaar aan. Beiden tonen ze de brede waaier aan activiteiten waar Oxfam-Wereldwinkels voor staat: zo komen zowel de vrijwilligerswerking, het activistische karakter van de organisatie, het educatieve luik, de lokale en internationale productenten en de band met overheden aan bod.
In de video komen deze elementen aan bod in de vorm van een mensenstroom die uit de deur van de Wereldwinkel tevoorschijn komt. Dit alles wordt in beeld gebracht op een laagdrempelige, humoristische en kleurrijke manier.
Bekijk de video hieronder:
In de pers
Lees meer over de campagne via volgende links:
Het nieuwsblad - Een alpaca in de Kasteeldreef
De Wereld Morgen - World Fairtrade Day en Oxfam wereldwinkels: broodnodig
Gent Fairtrade - Oxfam Wereldwinkels, daar zit meer achter
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons