Een duivenmelker en postduif op pad sturen met de uitnodiging voor een digitaal event? Why (not)? The Reference trok de aandacht in dit geval lekker averechts, met succes! De campagne werd - hoe kan het ook anders - bekroond met de Gouden Veer.
Creatieve briefing
More than Digital Day is jaarlijks terugkerend event met keynotes en parallelle sessies rond artificial intelligence, digitale transformatie, online privacy, customer experience, bots & business. Een onderdompeling in de digitale wereld, dus! Om de aandacht te trekken van het kritische doelpubliek - drukbezette managers van multinationals - wilden wij hen op originele wijze uit hun (duiven)kot lokken.

Achter de schermen
De mailbox van ons doelpubliek wordt overstelpt door nieuwsbrieven, uitnodigingen en intern mailverkeer. Onze oproep dreigde op te gaan in de massa. Daarom besloten wij het andersom te bekijken en hun aandacht voor dit event zo oldschool mogelijk op te eisen.
De CEO’s kregen het bezoek van Jozef de duivenmelker. Wie zich wilde inschrijven, mocht een papiertje invullen en dat in het kokertje rond de hals van de duif stoppen. Daarna werd duif huiswaarts gestuurd. Eenmaal zij daar aankwam, kreeg de genodigde een inschrijfbevestiging via email en sms. Deze mix tussen analoog en digitaal wist het doelpubliek erg te smaken. De inschrijvingen vlogen binnen!



Winning team
The Reference / Digital Agency
Anton Vander Haeghen / copywriting
Vicky Van Daele / Project Manager
Leitmotiv / Productiehuis
Laat ons jouw verhaal vormgeven
Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!
Contacteer ons