Heren Loebas bvba

Steenvoordelaan 19

9050 Gent

0496 78 54 10

Heren Loebas creates visual stories that are so creative that people want to see them.

Blijf op de hoogte

Week van de opvoeding

/ EXPOO

campaignvideo / storytelling / art direction / concept

Volg je
buikgevoel

Slechts 27 procent van de gezinnen eet samen, terwijl dit net hét moment is waarop er nog eens gezellig kan bijgepraat worden. Heren Loebas bracht dit belangrijk familiemoment opnieuw onder de aandacht met een verrassende campagne. Het einddoel? Een gezellige table d’amis!

Creatieve briefing

In samenwerking met Expoo, Expertisecentrum Opvoedingsondersteuning werkten we een concept uit rond het thema van de ‘Week van de Opvoeding’: Opvoeden is samen lachen, huilen, praten, eten. Samen met productiehuis DSD Imaging werkten we aan een smaakmakende campagnevideo, die massaal verspreid werd via social media en ook de nationale pers haalde.

Achter de schermen

De campagnefilm ‘Wat als een gewone tafel iets bijzonders wordt’ bracht de hoofdrolspelers duidelijk in beeld: de tafel als plek waar gezinnen elkaar opnieuw ontmoeten, waar emoties gedeeld worden en waar iedereen zichzelf kan/mag zijn.

Tijdens een kort sociaal experiment vroegen we alle gezinsleden individueel naar kleine geheimpjes of zaken die ze elkaar niet goed durfden te vertellen. Na het gesprek werd hen een gedeelde maaltijd aangeboden in de woonkamer. Ze wisten echter niet dat hun antwoorden subtiel verwerkt waren in de tafelopstelling.

Op die manier gaf de tafel de ‘geheimen’ hap na hap prijs. Het gedeelde moment was meteen ook dé gelegenheid om erover te praten en ze dichter bij elkaar te laten komen.

Samen eten aan tafel en bespreken wat je bezig houdt! Zo belangrijk! Ik wachtte vroeger soms bewust met het vertellen van een verhaal tot we aan tafel zaten!

Mendi van den Broeck - reactie op Facebook

In de prijzen

Expoo viel met deze video in de prijzen op het Belgian Corporate Video Festival in 2018 en won de gouden award in de categorie Corporate Image Public Sector. Een zeer mooie erkenning voor dit menselijke en gevoelsmatig project.

"Wat als een gewone tafel iets bijzonders wordt?” heeft een heel origineel concept. De idee om te werken met geschreven woorden in de borden is goed gevonden. Het concept, de mooie kleur van de beelden, de passende muziek en het intelligente script maken deze film tot een aangrijpend en mooi geheel.

EXPOO is er in geslaagd om met pakkende beelden emoties prachtig in beeld te brengen zonder overdreven sentimenteel te worden. Deze film illustreert dat je zonder woorden toch een heel straffe boodschap kan vertellen."

Jurycommentaar Belgian Corporate Video Festival

Winning team

DSD imaging / productiehuis

Laat ons jouw verhaal vormgeven

Wacht niet tot we elkaar tegen het lijf lopen. Laat een boodschap achter of nodig jezelf uit op de koffie. We verwachten je!

Contacteer ons